Oldal kiválasztása
A szöveges tartalom leggyakoribb problémái, amiért akkor sem olvassa el a látogató, ha a téma érdekes és fontos. 

Mindegy, hogy magad szerkeszted az oldaladat vagy egy céget bízol meg vele, a legalapvetőbb hibákat saját magadnak kell észrevenni,  javítani vagy javíttatni.

A cikek, blogbejegyzések leggyakoribb hibái:

1. Ömlesztett tartalom

Senki sem szeret úgy olvasni egy cikket, blogbejegyzést, hogy a szöveg nincs tagolva… Már az általános iskolában megtanították velünk: bevezetés, tárgyalás, befejezés. Ez itt is érvényes! Sőt, minél tagoltabb a bejegyzésünk, annál biztosabb, hogy el is fogják olvasni. 

Használj kiemelést, felsorolást, sortörést – de ügyelj rá, hogy ne egyszerre és ne keverj sokfélét.

2. Nehezen olvasható szöveg

Nem feltétlenül kell különleges betűtípus a bejegyzéseidhez. Ezeket a betűtípusokat hagyd meg címsoroknak, díszítésnek, ha egyáltalán beleillik a profilodba. Nem biztos, hogy jól mutat például egy könyvelő oldalán…

Azt is érdemes tudni, hogy a legkevésbé fárasztó fehér háttéren sötét betűvel írt szöveget olvasni.

A színek megfelelő megválasztása kulcsfontosságú az olvashatóság szempontjából is! Ha bizonytalan vagy, kérd ki weboldal-készítőd tanácsát.

Teszteld a betűtípust, hogy könnyen lehet-e olvasni. 

3. Helyesírás!

Nagyon zavaró, ha egy szöveg hemzseg a hibáktól, elütésektől, ragozási hibáktól. 

A minimum, hogy átfuttatod a kész szöveget Word helyesírás ellenőrzőn. Ez sem garancia semmire, mert sokszor maga a szó értelmes, csak a szövegkörnyezetben nem értelmezhető… Ehhez pedig újra át kell olvasnod, vagy profibbak nyomtatásban is ellenőrizhetik. 

Arra is érdemes odafigyelni, hogy mondanivalódat röviden és érthetően fogalmazd meg.

Kerüld az ötsoros, „összetetten összetett” mondatokat, és a túl sok szakkifejezést, ami nehézséget okozhat olvasóidnak.

Bár ezeknek a hibáknak az elkerülése egyértelműnek tűnik, mégis gyakran futok bele olyan oldalakba, ahol egyik-másik hiba miatt tovább is megyek.

A hírlevelekről nem is beszélve!  Azokat is nézd át alaposan, ha valóban visszatérő olvasókra vágysz! Használhatod a következő ellenőrző listát, hogy semmi se kerülje el a figyelmedet.

Ezeket ellenőrizd, hogy rendben legyenek:

  • tagolt szöveg, bekezdések, listák, kiemelések
  • olvasható betűtípus
  • olvasható betűszín, megfelelő színű háttéren
  • megfelelő helyesírás
  • rövid (nem túl hosszú), könnyen értelmezhető mondatok,
  • szakkifejezések kerülése (vagy azok megmagyarázása).

 

A cikk a gs-design.hu segítségével készült.