Praktikus időbeosztási tanácsok, ha úgy érzed úszik az életed és semmire nincs időd. Ha úgy érzed összemosódik a munka és a magánélet, ha elfelejtesz dolgokat, ha torlódnak a feladatok. Mutatom, hogy mik a legfontosabb alapelvek, amikkel könnyebbé teheted a mindennapjaidat.

Gyakran érezheted, hogy túl sok a feladat és nem vagy elég hatékony. Ilyenkor az első dolog az időbeosztásod felülvizsgálata – és ha kell – átalakítása.

Határozd meg mikor van a munkaidőd.

Persze ezt gyakran felülírja betegség, váratlan helyzet, de akkor is tudod, mihez tartsd magad.

Ütemezd be a családi időd.

Nos, a spontaneitás ugrik, cserébe mindenki tudja majd, hogy este 18-20 óra között a családodé vagy.

Énidő kötelező!

Ez az az idő, amikor magadban vagy. Sportolj, hobbizz, fürödj, mindegy, csak egyedül légy és kapcsolódj ki.

Használj naptárat!

Ez nagyon fontos. Még fontosabb, hogy EGY naptárat használj. Ebben a naptárban legyen benne minden esemény, elfoglaltság. Munka és családi egyaránt. Beleértve a családi eseményeket, de még a házimunkát is.

Nekem a Google naptár+határidőnapló kombó működik. A határidőnaplóban a napi TO DO lista, amit reggel írok össze a futó projektek kapcsán (kit kell felhívni, kitől mit kell bekérni, stb), a digitális naptárban pedig a kötött programok vannak, pl. 9-11 szövegírás 13-14 videókonferencia, 8-9 belső meeting, stb…

Minden reggel kapok a Gmail fiókomba egy napirendet, benne minden naptáram (személyes, üzleti, projektek, ünnepek) aznapi teendőivel – egyben. Reggel 2 perc átfutni, és így nem felejtem el kitenni a kukát, betenni a gyerek balett cuccát, felkapni a laptopot, ha aznap autóban is kellhet.

A fő szabály ez:

Ami a naptárban nincs benne, az nem létezik.

És működik! Annyira, hogy egy baráti ebédet nem írtam be a naptárba és nem mentem el… Szóval ha beütemezed magadnak, hogy mikor mit csinálsz, akkor egyszeriben tervszerűvé válik az életed és sokkal könnyebb lesz.

Haladó tanács#1:

Írd be a feladatokat és adj nekik időtartamot. Ha 9-12 között van munkaidőd, akkor írd be, mivel töltöd. pl. 9-10 poszt a weboldalra 10-11 telefonok, emailek, facebook csekkolása, megválaszolása, 11-12 árajánlatok kiküldése. Írd bele, mikor mész bevásárolni (és mit veszel), mikor van orvoshoz időpontod, mikor van családi esemény.

Ezzel rögtön az is kiderül, hogy mennyire vállalod túl magad illetve kénytelen leszel igyekezni, ha mondjuk a heti blogbejegyzéseidre 2 órát szántál J Sokkal produktívabb leszel.

Haladó tanács#2:

Használj színeket. A feladatokat jelöld színekkel. pl. kék a találkozó, zöld a család, sárga a feladat, stb.

 

Ne feledd! A jó időbeosztás lényege:

  • sikerül-e megtalálnod a neked legmegfelelőbb módszert, eszközt?
  • ismered-e magad eléggé, hogy az előzőeket megtaláld?
  • tudsz-e rugalmasan alkalmazkodni a saját kereteid között és
  • tudod-e tartani akkor is, amikor minden küldő tényező keresztbetesz neked?