Kitaláltad a nagyszerű termékedet vagy elindítottad tanácsadói szolgáltatásodat, de vannak időszakok, amikor nem megy? Nehéz, mert a vállalkozóvá válás egyik alapeleme, hogy megtanulj havi bevételek helyett tömbösíteni. Látni, mikor van magas bevételed és megtanulni beosztani mindenre.

Ehhez segítség lehet, ha folyamatosan építesz ki új bevételi forrásokat. Ez lehet pl. egy kézműves esetében a termékei mellé webshop, DIY csomag, de csinálhat egy önálló új ágat és értékesíthet más kézműveseknek pl. alapanyagokat. Vagy indíthat egy teljesen más témájú tevékenységet. Ennek az az előnye, hogy

– így kihasználhatod a holtszezonokat egy-egy jól irányzott ajánlattal,

– ha lassul az értékesítésed egy-egy termékednél, egy másik termék vagy szolgáltatás húzóerőként működhet és hozhatja számokat,

– kiszolgálhatod vele az ügyfélköröd széles palettáját, mert megtalálja mindenki a számára jó megoldást.

– új célközönséget érhetsz el vele.

7 tipp amiből több bevételed lehet

  1. Forgalmazhatod valakinek a termékét vagy lehetsz viszonteladó és kialakíthatsz egy webshop-ot csak mások termékeiből. Vagy a szolgáltatásodhoz kapcsolódó terméket ajánlasz, pl. masszőr izomlazító krémet vagy a szépségszalon a fitness termet.
  2. Részt vehetsz affiliate programban vagy csinálhatsz egyet, így kereshetsz pénzt abból, ha valaki fizet az ajánlásaidért, de lehet extra forgalmad, ha jó ajánlóid vannak és ezért majd te fizetsz nekik jutalékot.
  3. Összeállíthatsz alapanyag csomagokat a terméked elkészítéséhez, ami DIY termék lehet. Ez jól működhet élelmiszer jellegű termékeknél vagy kézműveseknél, ahol útmutató alapján maga készíti el a terméket, így olcsóbban juthat hozzá, mintha készen venné tőled. Ügyesebbek megcsinálhatják saját maguk konkurenciáját is.
  4. Készíthetsz DIY tanfolyamokat, videókat, tanfolyamot, workshop-ot, ahol megmutatod az elkésztést, adod az alapanyagokat, aztán behozod a résztvevőket az értékesítésedbe és ajánlasz új alapanyag csomagokat.
  5. Tarthatsz tanácsadást, konzultációt, webinárt a szakterületed egy-egy kisebb szegmenségből.
  6. Közvetíthetsz szakembereket, akik a termékedhez kapcsolódó szerelést, összeállítást elvégzik, vagy egyszerűen tudod hogy szüksége lehet rá a vevődnek. pl. bútorbolt közvetíthet/ajánlhat szakembereket, akik felszerelik a polcot, amit tőle vettek. Ingatlanosként az új tulajdonosoknak takarítónőt, kertészt, közeli pizzafutárt ajánlhatsz.
  7. Kiadhatod az üzlethelyiséged egy részét (kihasználatlant) más vállalkozásnak. Ez így elsőre talán furán hangzik, de gondolj bele. Ha van egy kisbolt méretű helyiséged, amihez csak egy kaput kellene nyitni a másik utcáról és betenni egy vizesblokkot, nem megéri, hogy kiadhasd egy boltosnak és havonta fizessen bérleti díjat? Mennyi idő alatt is térülne meg?

Nos, melyiket csinálod meg?